Οι αρνητικές λέξεις-κλειδιά είναι λέξεις ή φράσεις που δεν θέλουμε να συμπεριληφθούν στο αποτέλεσμα αναζήτησης κατά την προσπάθεια εύρεσης για κάποια πληροφορία. Στο SEO, οι αρνητικές λέξεις-κλειδιά μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να αποφευχθεί η εμφάνιση μίας ιστοσελίδας σε αποτελέσματα αναζήτησης που δεν είναι σχετικά με το θέμα που ψάχνει ο χρήστης.
Σαν παράδειγμα εάν ένας ιατρός, δεν θα ήθελε να χρησιμοποιεί τις λέξεις “παραπλανητικό” ή “απάτη” σαν λέξη-κλειδί στις καμπάνιες που έχει, καθώς θα προσελκύσουν χρήστες που αναζητούν σχετικά θέματα, κάτι που φυσικά θα έχει αρνητικό αντίκτυπο για αυτόν.
Επιπλέον, οι αρνητικές λέξεις-κλειδιά μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να αποφευχθεί η εμφάνιση περιεχομένου που ενδέχεται να είναι ασυνήθιστο, επιφανειακό ή ανεπιθύμητο.
Όμως, οι αρνητικές λέξεις-κλειδιά δεν είναι η μόνη μέθοδος για να ελαχιστοποιηθεί η εμφάνιση μίας ιστοσελίδας σε αποτελέσματα αναζήτησης. Υπάρχουν άλλοι τρόποι όπως η διαχείριση του περιεχομένου και η σωστή χρήση των λέξεων-κλειδιών που είναι σχετικές με το θέμα της ιστοσελίδας. Επίσης, η χρήση των meta tags και άλλων επιλογών στον κώδικα HTML μπορεί να βοηθήσει στην περιορισμό της εμφάνισης μίας ιστοσελίδας σε αποτελέσματα αναζήτησης.
Συνολικά, οι αρνητικές λέξεις-κλειδιά μπορούν να είναι χρήσιμες για την ελαχιστοποίηση της εμφάνισης μίας ιστοσελίδας σε μη σχετικά-αποτελέσματα. Ωστόσο, θα πρέπει να χρησιμοποιούνται με προσοχή και πρέπει να συνδυαστούν με άλλες τακτικές SEO για να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.