fbpx
ISTOTEXNIKI
WEB SOLUTIONS
αλλαγές στη μηχανή αναζήτησης της google

Aλλαγές στην μηχανή αναζήτησης της Google

10 από τις αλλαγές που πραγματοποίησε πρόσφατα στον αλγόριθμό της αποκάλυψε η Google, δίνοντας την ευκαιρία στους ιδιοκτήτες ιστοχώρων να κατανοήσουν καλύτερα τον τρόπο με τον οποίο «σκέφτεται» η δημοφιλέστερη μηχανή αναζήτησης και να προσαρμόσουν, ενδεχομένως, σε αυτόν την στρατηγική τους ως προς το SEO. Οι αλλαγές έχουν ήδη ενεργοποιηθεί εδώ και λίγες εβδομάδες με ζητούμενο, από την πλευρά της εταιρείας, την ανάδειξη όσο το δυνατόν πιο συναφούς και ποιοτικού περιεχομένου, και αφορούν τα εξής: Στην προβολή των αποτελεσμάτων θα δίνεται περισσότερο βάρος σε κείμενο που προέρχεται από το ίδιο το περιεχόμενο της εκάστοτε σελίδας και λιγότερο από τα μεταδεδομένα που περιλαμβάνει στο header της.

Ένας από τους παράγοντες που καθορίζουν τον τίτλο ενός αποτελέσματος είναι και το κείμενο των links που οδηγούν στη συγκεκριμένη σελίδα. Πολλές φορές όμως αυτά τα κείμενα μπορεί να είναι τυποποιημένα (όπως π.χ. το «διαβάστε περισσότερα»), οπότε στις περιπτώσεις αυτές θα δίνεται λιγότερη βαρύτητα στο κείμενό τους. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα, σύμφωνα με την Google, την προβολή καλύτερων και σχετικότερων τίτλων. Επέκταση της ήδη υπάρχουσας λειτουργίας των rich snippets, που εμφανίζει δίπλα σε ένα αποτέλεσμα συμπληρωματικές πληροφορίες όπως π.χ. αξιολόγηση ή τιμή εάν πρόκειται για κάποιο προϊόν, το όνομα του συντάκτη εάν πρόκειται για ειδησεογραφικό άρθρο κ.α. Βελτιώσεις στην αναζήτηση εικόνων ώστε τα αποτελέσματα να είναι πιο επικαιροποιημένα και να μην περιλαμβάνουν καταχωρήσεις που πλέον έχουν χάσει την αξία τους για τον χρήστη. Προτεραιότητα στα πιο πρόσφατα αποτελέσματα. Πρόκειται για μια από τις σημαντικότερες αλλαγές, στην οποία είχαμε ήδη αναφερθεί σε παλαιότερο άρθρο και που επηρεάζει γύρω στο 35% του συνόλου των αναζητήσεων.

Προτεραιότητα στα αποτελέσματα που προέρχονται από επίσημες πηγές, σε σχέση πάντοτε με το αντικείμενο της εκάστοτε αναζήτησης. Για παράδειγμα, σε μια αναζήτηση με θέμα το Twitter, οι ανακοινώσεις που προέρχονται από το ίδιο το Twitter θα έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα. Για να επιτευχθεί αυτό, έχει βελτιωθεί ο τρόπος με τον οποίο εντοπίζονται οι σελίδες που προέρχονται από επίσημους ιστοχώρους. Βελτιώσεις στις αναζητήσεις που πραγματοποιούνται σε σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα μέσω της αναλυτικής αναζήτησης. Στην περίπτωση γλωσσών με περιορισμένο αριθμό αποτελεσμάτων (π.χ. Αφρικανικά, Αλβανικά, Σουαχίλι κ.α.) θα εμφανίζονται επίσης και αποτελέσματα από αγγλόφωνες σελίδες, μεταφρασμένες αυτόματα στην εκάστοτε γλώσσα.

Καλύτερες προβλέψεις κατά την εισαγωγή όρων σε γλώσσες που περιλαμβάνουν μη-λατινικούς χαρακτήρες. Επιπλέον βελτιώσεις στην αυτόματη συμπλήρωση των όρων συγκεκριμένα στην περίπτωση της Ρώσικης γλώσσας. Αξίζει να σημειωθεί πως οι αλλαγές αυτές είναι μέρος μόνο των εκατοντάδων που πραγματοποιούνται στον αλγόριθμο της Google κάθε χρόνο και ο ακριβής τρόπος με τον οποίο λειτουργούν μπορεί να είναι αρκετά διαφορετικός από αυτόν που φανταζόμαστε. Ο λόγος για τον οποίο οι άνθρωποι της εταιρείας αποφάσισαν να κοινοποιήσουν τις 10 παραπάνω είναι γιατί είναι αυτές που είναι πιο δύσκολο να χειραγωγηθούν.

Αντί, λοιπόν, να ξεκινήσετε να ψάχνετε «έξυπνους» τρόπους για να εκμεταλλευτείτε τις αλλαγές, το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να φροντίσετε να βελτιώσετε όσο γίνεται περισσότερο την ποιότητα του περιεχομένου των ιστοσελίδων σας και να τις ενημερώνετε τακτικά (ανάλογα βέβαια πάντοτε και με το αντικείμενο στο οποίο δραστηριοποιείστε). Άλλωστε, η πλειοψηφία των αλλαγών της Google γίνεται με σκοπό να εντοπίζει και να αναδεικνύει το ποιοτικό και πρωτότυπο περιεχόμενο. Ο πιο ασφαλής τρόπος για να βεβαιωθείτε πως κινείστε στο ίδιο μήκος κύματος, είναι να προσπαθήσετε να παράγετε κι εσείς ακριβώς αυτού του είδους το περιεχόμενο.

ΚΛΕΙΣΙΜΟ