Ραγδαία ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα

Η χώρα με τον δεύτερο μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης στην Ευρώπη σε ό,τι αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι η Ελλάδα, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα του Ecommerce Europe, της ευρωπαϊκής οργάνωσης-ομπρέλας για τις λιανεμπορικές επιχειρήσεις του Διαδικτύου. Ο ρυθμός ανάπτυξης του ηλεκτρονικού λιανεμπορίου στην Ελλάδα διαμορφώθηκε σε 61% το 2012, στη δεύτερη θέση μετά την Τουρκία, η οποία σημείωσε ρυθμό ανάπτυξης 75%. Συνολικά, πάντως, στην Ευρώπη ο τζίρος από τις πωλήσεις προϊόντων και υπηρεσιών μέσω Διαδικτύου αυξήθηκε κατά 19% το 2012 σε σχέση με το 2011, φτάνοντας τα 311,6 δισεκατομμύρια ευρώ, συμβάλλοντας κατά 3,5% στο συνολικό ΑΕΠ της Ευρώπης, ποσοστό που προβλέπεται ότι θα διπλασιασθεί το 2016 και θα τριπλασιασθεί το 2020. Η οικονομική κρίση, η οποία μείωσε σε σημαντικό βαθμό το διαθέσιμο εισόδημα των ελληνικών νοικοκυριών, βρίσκεται κυρίως πίσω από τη μεγάλη ανάπτυξη που παρατηρείται στις ηλεκτρονικές αγορές. Συχνά τα προϊόντα και οι υπηρεσίες διατίθενται σε πιο συμφέρουσες τιμές στο Διαδίκτυο απ’ ό,τι στα παραδοσιακά, συμβατικά καταστήματα. Επιπλέον, ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα διενέργειας ευρείας έρευνας αγοράς στο Διαδίκτυο για να βρει το φθηνότερο και το κατάλληλο για τις ανάγκες του προϊόν. Δεν είναι τυχαίο ότι συνολικά ο ευρωπαϊκός Νότος (σ.σ. η έρευνα συμπεριλαμβάνει και την Τουρκία) αποτελεί πλέον την τρίτη μεγαλύτερη περιοχή της Ευρώπης σε ό,τι αφορά τον τζίρο των διαδικτυακών αγορών, με μερίδιο 10,7% το 2012, μετά τη Δυτική και την Κεντρική Ευρώπη, αφήνοντας στην τέταρτη θέση τις σκανδιναβικές χώρες.

Στην περίπτωση της Ελλάδας, καθοριστικό ρόλο διαδραματίζει, επίσης, το γεγονός ότι πλέον ολοένα και περισσότερα νοικοκυριά διαθέτουν σύνδεση Ιnternet, ενώ ραγδαία είναι η διείσδυση των λεγόμενων «έξυπνων κινητών» (smartphones) και εν συνεχεία και των ταμπλετών (tablets). Σύμφωνα με τα στοιχεία της αγοράς, η διείσδυση των smartphones στην Ελλάδα ανήλθε το 2012 σε περίπου 30%, ενώ το 44% των συσκευών κινητής τηλεφωνίας που πωλήθηκαν ανήκει σε αυτήν την κατηγορία. Για να αντιληφθεί κανείς τη σημασία των smartphones στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, αρκεί να πούμε ότι βάσει των στοιχείων της έρευνας του Ecommerce Europe, ο τζίρος που γίνεται από τις ηλεκτρονικές αγορές μέσω της χρήσης «έξυπνου κινητού» υπολογίζεται ότι ανήλθε το 2012 σε όλη την Ευρώπη σε 17 δισ. ευρώ, στο 5,5% των συνολικών ηλεκτρονικών αγορών.

Οι ιστοσελίδες ηλεκτρονικών καταστημάτων που απευθύνονται στον τελικό καταναλωτή υπολογίζεται ότι στα τέλη του 2012 ανέρχονταν σε όλη την Ευρώπη σε 550.000, καταγράφοντας ετήσια αύξηση της τάξης του 15% – 20%. Αναμένεται δε να αυξηθούν πολύ περισσότερο τα επόμενα χρόνια, δεδομένης της ραγδαίας ανάπτυξης που σημειώνει το ηλεκτρονικό εμπόριο στη Νότια και την Ανατολική Ευρώπη.

Σημαντική είναι η συμβολή του ηλεκτρονικού εμπορίου και στην απασχόληση, καθώς υπολογίζεται ότι οι άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας του κλάδου ανέρχονται σε δύο εκατομμύρια με προοπτική αύξησης. Αρκετοί είναιν μάλισταν αυτοί που υποστηρίζουν ότι οι θέσεις εργασίας αυτές δεν χάνονται από το παραδοσιακό λιανεμπόριο, καθώς οι δύο τομείς λειτουργούν κυρίως συπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά.

Οι πλέον ώριμες αγορές της Ευρώπης είναι η βρετανική (το 2012 ο τζίρος ανήλθε σε 96 δισ. ευρώ), η γερμανική (τζίρος το 2012 στα 50 δισ. ευρώ) και η γαλλική, με τον τζίρο να φτάνει το 2012 στα 45 δισ. ευρώ.

 

 

ΠΗΓΗ:http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyepix_2_25/05/2013_521653

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο